A Mazda folyamatos küldetése, hogy csökkentse járműveinek környezeti hatását az életciklus minden szakaszában. A vállalat életciklus-értékelést használ a beszállítási lánc, a gyárak, a szállítás, a járművek maguk és az életciklus végén történő programok kibocsátásának mérésére és csökkentésére.

A Mazda értékeli a belső égésű motoros járművek és az elektromos járművek életciklusa során keletkező CO2-kibocsátást a világ öt régiójában. Megállapította, hogy a belső égésű motoros járművek és az elektromos járművek életciklusa során keletkező CO2-kibocsátás a körülményektől függően változik, például az egyes régiók villamosenergia-termelésétől, üzemanyag-hatékonyságától és villamos hatékonyságától, valamint a megtett összes távolságtól.

A Life Cycle Assessment eredményei alapján a Mazda több megoldású megközelítést fogadott el, hogy a megfelelő járművet biztosítsa a megfelelő helyen. Ha az Ön régiójában termelt villamos energia alacsony kibocsátású, és útjai többnyire rövidek, akkor egy akkumulátoros elektromos autó nagyon is értelmes lehet. Ha azonban az Ön lakóhelyén nagyrészt fosszilis tüzelőanyagokból fedezik az elektromos energia termelését, akkor az elektromos autó töltése továbbra is szén-dioxid-kibocsátást fog okozni. Ebben az esetben egy üzemanyag-hatékony belső égésű motoros vagy hibrid jármű lehet a jobb választás.

to2030

A Mazda a környezetvédelmi hatások csökkentése érdekében számos intézkedést tett. Így például a vállalat 2021. július 21-én üzembe helyezte első napelem rendszerét a hirosimai gyárban. A napelem rendszer teljesítménye 1,1 MW, és a gyár teljes áramellátását biztosítja.

A Mazda emellett a „milk run” rendszer alkalmazásával csökkentette a komponensek szállításából származó CO2-kibocsátást. A rendszer használatával a Mazda több beszállítótól gyűjti össze az alkatrészeket, ahelyett, hogy minden beszállító külön szállítaná őket.

A Mazda háromrétegű nedves festékrendszere az Aqua-tech festék használatával 78%-kal csökkentette a VOC-kibocsátást az idősebb olajbázisú festékekhez képest. A szén-dioxid-kibocsátás is több mint 15%-kal csökkent az energiatakarékos légkondicionáló és az infravörös fűtési rendszernek köszönhetően a festés befejezéséhez.

A Mazda járművek úgy vannak tervezve, hogy tisztán vágják át a levegőt. Ez a csökkent légellenállás azt jelenti, hogy a motornak nem kell olyan keményen dolgoznia, így csökken a kibocsátás és az üzemanyagköltség.

A Mazda az eFuel Alliance tagja, és vizsgálja a bioüzemanyag, az e-üzemanyag és a hidrogén mint környezetsemleges üzemanyagok jövőbeni felhasználásának lehetőségét. Különösen a bioüzemanyagok tekintetében a Mazda vizsgálja a mikroalgák felhasználásának lehetőségét, ami csökkenti az olyan problémák hatását, mint a földhasználatért folytatott verseny és az erdőirtás. Égéskor ez az üzemanyag csak olyan szén-dioxidot bocsát ki, amelyet korábban a fotoszintézis segítségével az algák megkötöttek a légkörből.