A Mazda kutatás-fejlesztési csapata első lépéseként egy "Ülésérzet Értékelés" folyamatot alkalmaz, ahol a Mazda felhasználók és a külföldi tesztvezetések során megfogalmazott benyomásokat és érzéseket egyesével elemeznek. A csapat a felhasználók és tesztpilóták által említett érzeteket, mint például "a ülés túl merev" vagy "az ülés okozta hátfájást", pontosan reprodukálja.
Ezeket az absztrakt érzeteket a csapattagok megélik, majd kvantifikálják. A kvantifikációs folyamat során az érzeteket autóülés-specifikációkká alakítják át – ez magában foglalja a hosszúságot, magasságot milliméterekben, a nyomáseloszlást, és a rugalmasságot. A csapat tagjai különböző specifikációs mintákat is fizikailag kipróbálnak, hogy megtalálják a legmegfelelőbb kombinációt. Bár 1 vagy 2 milliméter jelentéktelennek tűnhet, ezek az apró különbségek jelentős hatással vannak arra, hogyan érzékeli a test a változást.
Az ülés kritikus szerepet játszik a Mazda "Jinba-Ittai" törekvésében is. A Mazda tudja, hogy a legjobb autóvezetési élményt akkor érhetjük el, ha a vezető teljesen ellazult testtartásban, felesleges izomfeszültség nélkül ül, ami azonnali és pontos irányítást tesz lehetővé. Az ülés úgy van megtervezve, hogy támogassa a vezető testmagját, így az stabil marad a vezetés során.
Kanyarodáskor a Mazda autóülése egy támogató szerkezetként funkcionál, amely körülöleli a vezető felsőtestét. A kanyarodás során a testre ható oldalsó erőket egy szélesebb felületen keresztül csökkenti, ami fizikai fáradtságot mérsékel. A vezető hátát és derekát vízszintesen és oldalirányban támasztja alá, csökkentve ezzel az említett testrészekre nehezedő stresszt. A fáradtság csökkentése és a tökéletes testilleszkedés egyensúlya a Mazda ülésének egyik titka.
A "Ülésérzet Értékelés" során számos női tag részvétele kulcsfontosságú, hiszen érzékenységük nélkülözhetetlen a sikerhez. A Mazda által gyártott minden autóba ugyanazt az ülést szerelik, ami minden ügyfél igényeit kielégíti, függetlenül koruktól, nemüktől vagy testalkatuktól.
A csapat egyik felismerése például az, hogy sok nő vezetés közben bizonytalanságot érez, ezért meredekebbre állítja az ülést, ami előredőlésre készteti őket, és ez torzíthatja az oldalsó tér érzékelését. Ebben az esetben a női csapattagok érzékenysége válik elengedhetetlenné.
Az R&D csapat minden tagja osztozik azon a szenvedélyen, hogy fejlesszenek egy olyan autóülést, amely lenyűgözi az ülő Mazda vezetőt, és amelyben mindenki újra és újra vezetni akar. Ez mutatja, hogy a Mazda érzelemdús, emberközpontú autófejlesztési megközelítése teljes mértékben érvényesül az autóülés-fejlesztés során is, amely az "Ünnepeljük a Vezetést" filozófiáját hirdeti.