Mukai Takeshi, a Mazda igazgatója és vezérigazgató-helyettese a kétmillió össztermelési egység elérésére reagálva a következő nyilatkozatot tette.
"A forgóhengeres motor egy különleges része a Mazda történetének, és képviseli a 'soha megálló kihívás szellemét.' A forgóhengeres motort világszerte nagyra értékelik a vásárlók, és izgatottak vagyunk, hogy újra megkezdtük a gyártást és visszatér. Szeretném ezt az alkalmat megragadni, hogy szívből megköszönjem mindenkinek, aki támogatott minket ezen az úton, különösen azoknak a vásárlóknak, akik forgóhengeres motoros járműveket vásároltak, rajongóinknak és minden üzleti partnerünknek, akik részt vettek a fejlesztésben és a gyártásban. A jövőben folytatni fogjuk ezt a 'soha megálló kihívás szellemét', vonzó járműveket kínálva vásárlóinknak, amelyek izgalmas vezetési élményt nyújtanak, még az elektromosítás korszakában is."
A Mazda továbbra is a 'Vezetés öröme' iránti elkötelezettségénél, az 'Emberközpontú' alapértékénél tartva célul tűzi ki a 'Élet öröme' szállítását, hogy mozgalmas élményeket teremtsen vásárlói mindennapi életében.
Mazda forgóhengeres motoros járművek idővonal
1961. július NSU és Wankel technikai együttműködés
1967. május A forgóhengeres motor befejezése és a Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S) bemutatkozása
1968. július Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe) bemutatkozása
1969. október Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe) bemutatkozása
1970. május Mazda Capella Rotary sorozat (Mazda RX-2) bemutatkozása
1971. szeptember Mazda Savanna (Mazda RX-3) bemutatkozása
1972. november 2. generációs Mazda Luce Rotary sorozat (Mazda RX-4) bemutatkozása
1973. június Összes forgóhengeres motorral működő jármű gyártási mennyisége eléri az 500,000 darabot
1974. február 2. generációs Mazda Capella (Mazda RX-2) bemutatkozása
1974. április Mazda Rotary Pickup (REPU) bemutatkozása Észak-Amerikában
1974. július Mazda Parkway Rotary 26 bemutatkozása
1975. április Mazda Roadpacer AP bemutatkozása
1975. október 2. generációs Mazda Cosmo AP (Mazda RX-5) bemutatkozása
1977. október 3. generációs Mazda Luce (Mazda 929L) bemutatkozása
1978. március 1. generációs Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7) bemutatkozása
1978. november Összes forgóhengeres motorral működő jármű gyártási mennyisége eléri az 1 millió darabot
1981. november 3. generációs Mazda Cosmo és 4. generációs Luce Rotary sorozat (Mazda 929) bemutatkozása
1985. október 2. generációs Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7) bemutatkozása
1986. ápril
is Összes forgóhengeres motorral működő jármű gyártási mennyisége eléri az 1.5 millió darabot
1986. szeptember 5. generációs Mazda Luce (Mazda 929) bemutatkozása
1990. április 4. generációs Mazda Cosmo (Eunos Cosmo) bemutatkozása, háromrotoros forgóhengeres motorral felszerelve
1991. június Mazda 787B nyeri az 59. Le Mans-i 24 órás versenyt
1991. december 3. generációs Mazda RX-7 (ɛ̃fini RX-7) bemutatkozása
2002. április Az utolsó Mazda RX-7 korlátozott kiadású modell, a Spirit R sorozat bemutatkozik
2003. április Mazda RX-8 bemutatkozása
2011. november Az utolsó Mazda RX-8 különkiadású jármű, a Spirit R, bemutatkozik
2012. június A Mazda RX-8 gyártásának befejezése
2023. június A Mazda MX-30 e-SKYACTIV R-EV gyártásának megkezdése
2023. október Összes forgóhengeres motorral működő jármű gyártási mennyisége eléri a 2 millió darabot
Az újabb mérföldkő elérése a Mazda számára azt mutatja, hogy a vállalat továbbra is hű marad hagyományaihoz, és az innováció szellemében folytatja a "soha megálló kihívás szellemét". A Mazda elkötelezetten kívánja folytatni a minőségi autók fejlesztését és gyártását, amelyek örömet és kihívást kínálnak vezetőinek világszerte, még az elektromos autók terjedése közepette is.